Administracja i Zarządzanie Nieruchomościami
Przyjmiemy w zarząd i administrację: wspólnoty mieszkaniowe budynki komunalne, prywatne, komercyjne oraz inne nieruchomości w Krakowie oraz miejscowościach sąsiadujących.
Licencjonowany Zarządca nieruchomości w Krakowie gwarantuje, że zarządzanie będzie wykonywane rzetelnie według najlepszych standardów zawodowych z należytą starannością, przy maksymalnym zaangażowaniu dla dobra zleceniodawców. Znajomość tej problematyki, oraz umiejętności kwalifikowanego zarządcy nieruchomości oszczędzą Państwu mnóstwo kłopotów przy załatwianiu wszelkich spraw związanych z Państwa nieruchomością i pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze.
Dobra organizacja pracy zarządcy oraz nieustanna opieka nad nieruchomością i jej właścicielami, mieszkańcami przyczynią się do lepszego, pełniejszego wykorzystania nieruchomości oraz do poprawy jakości zamieszkiwania, a w przypadku nieruchomości komercyjnych do zwiększenia profitów.
Członkowie Wspólnot Mieszkaniowych mogą liczyć na fachowe prowadzenie wszelkich spraw organizacyjnych jak również poprawy jakości życia członków wspólnoty.
Nie będziecie się Państwo musieli martwić o żadne bieżące sprawy wspólnoty tj: ustalenie zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania budynku, rejestrowanie wspólnoty w oparciu o udzielone pełnomocnictwa, zawieranie umów o dostawę energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej i ciepłej wody, wywozu nieczystości oraz kontrolę wykonywania warunków umowy z dostawcami mediów i innych podmiotów obsługujących Państwa budynek.
Prowadzimy sprawy w imieniu właścicieli lokali przed: organami administracji państwowej i samorządowej, osobami fizycznymi i prawnymi w sprawach dotyczących nieruchomości, zwołanie oraz prowadzenie zebrań wspólnoty, kontrola pracy osób obsługujących nieruchomość (utrzymujących porządek i czystość na terenie nieruchomości, konserwatorów, wykonawców prac remontowych i modernizacyjnych), zlecanie przeglądów i kontroli elementów budynku (w oparciu o warunki określone przepisami Prawa Budowlanego), zlecanie usunięcia awarii, kontrolę prowadzenia ewidencji księgowej w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy, prowadzenie ewidencji poszczególnych lokali, ubezpieczenie części wspólnych nieruchomości, regulowanie opłat publicznoprawnych przynależnych do obsługi części wspólnych, oraz wykonywanie innych, nie wyszczególnionych czynności (według indywidualnych uzgodnień).
Zapewniamy: pełną obsługę wspólnot mieszkaniowych i nieruchomości komercyjnych rozliczanie mediów bezpieczeństwo techniczne fachową i rzetelną obsługę utrzymanie założonego standardu obiektu.
Wynagrodzenie za zarządzanie nieruchomością do negocjacji.
Oferta dla Wspólnot Mieszkaniowych i Developerów
Formy współpracy: powierzenie zarządzania nieruchomością i zlecenie administrowania. Standaryzacja poszczególnych usług następuje zgodnie z preferencjami właścicieli i warunkami lokalnego rynku.
Pakiet usług w ramach umowy o powierzenie zarządu nieruchomością wspólną.
1. Reprezentacja wspólnoty:
– reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej;
– reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
2. Obsługa prawna:
– reprezentacja wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi;
– opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych wspólnoty, (regulaminów, statutów) wspólnoty.
3. Obsługa bankowo – księgowa:
– otwarcie rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
– prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów;
– prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
– pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego
i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości;
– pobieranie i windykacja dochodów z pożytków;
– przygotowywanie projektów planu gospodarczego;
– sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty.
4. Obsługa administracyjna:
– zapewnienie dostaw usług komunalnych;
– zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, prądu, gazu
oraz firmami wywożącymi śmieci;
– zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku;
– negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań;
– dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji;
– przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
– prowadzenie korespondencji z właścicielami;
– wyszukiwanie firm świadczących usługi
– negocjowanie cen i warunków umów.
– nadzór nad prowadzeniem bieżącej konserwacji obiektu
– wyszukiwanie wykonawców przeprowadzających remonty, modernizacje w budynku;
– negocjacje z wykonawcami;
– analiza i zatwierdzanie kosztorysów.
5. Obsługa techniczna nieruchomości:
– prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego;
– zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
– zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń
– stanowiących jej wyposażenie;
– zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
– kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
– przygotowywanie planów remontowych;
– nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje – odbiór tych prac;
– wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych.
6. Opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli:
– zachowawczy plan zarządzania – utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym;
– rozwojowy plan zarządzania
– powiększanie wartości nieruchomości;
– plany pozyskiwania pożytków;
– plany zagospodarowania wnętrz w części wspólnej budynku;
– poprawa jakości życia, zwiększenie standardu budynku.
Licencjonowany Zarządca Nieruchomości, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie
uwalnia Właściciela nieruchomości od uciążliwych obowiązków związanych z codzienną administracją
oraz pozwala obniżyć koszty zarządzania i administrowania.